Haber

CİMER’in acil uygulamasına 2 milyon başvuru

ANKARA (İGFA) – Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Lideri Fahrettin Altun, “İletişim çağında vatandaşlarımızın taleplerini karşılayabilecek güçlü bir araç olarak CİMER’in en güncel teknolojik imkanlarla donatılmasına ve yaygınlaştırılmasına büyük önem veriyoruz. CİMER’i bir marka haline getiriyoruz. Yapay zeka çalışmaları ile daha verimli, daha etkili ve daha yönetsel bir yapıya kavuşacağız.” Bu kelimeyi kullandı.

Vatandaşların dilekçe ve bilgi alma haklarının kullanımını kolaylaştırmayı ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun her kesimine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023’te yüzde 23 artarak 7 milyon 650 bine ulaştı.

Talep, şikayet, bilgi, görüş ve önerilerin hızlı ve kolay bir şekilde iletilmesine aracılık eden CİMER’e “Yönetime Katılın”, “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaşın” ve yönetim sayesinde elektronik ortamda başvuruların yüzde 98’i yapılırken, 2 Başvuruların yüzde 100’ü internet üzerinden yapılıyor. Başvurular posta yoluyla ve şahsen yapıldı.

İnternet üzerinden yapılan başvuruların yüzde 85’i cep telefonu ve tablet üzerinden yapılırken, CİMER’e geçen yıl ilk kez başvuruların akıllı televizyonlar üzerinden yapılması dikkat çekti.

Vatandaşların sadece şikayet ve taleplerini değil, her konudaki fikir, görüş ve önerilerini ilettiği CİMER’e 2023 yılında 253 bin teşekkür, görüş ve öneri başvurusu yapıldı.

DEPREM ACİL BAŞVURUSU İÇİN 2 MİLYON VATANDAŞ BAŞVURDU

Yıl boyunca ülke genelinde çeşitli etkinliklerle kutlanan Cumhuriyetin 100. yıl dönümüne ilişkin kamuoyunun görüş ve fikirlerini almak amacıyla hizmete açılan “Türkiye Yüzyılın Hayalini Paylaş” platformuna 39 bin başvuru geldi. .

Geçtiğimiz yıl 6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli meydana gelen depremin ardından aynı gün hizmete giren “CİMER Deprem Acil Durum” uygulamasıyla “CİMER Çağrı Merkezi”ne ilk 3 ayda 2 milyon vatandaş başvuruda bulundu.

Bu uygulamalar deprem bölgesindeki kamu kurumu yetkilileriyle paylaşılarak vatandaşların acil ihtiyaçlarının en kısa sürede karşılanması adına çözüm bulunmaya çalışıldı.

CİMER’DEKİ DEPREMLER İSTATİSTİK BİLGİLERE DOĞRUDAN YANSIDI.

Nüfusa oranla en çok başvuru yapılan iller sırasıyla Malatya, Hatay, Adıyaman, Kahramanmaraş, Gaziantep, Yalova, İzmir, Muğla, Ankara ve İstanbul oldu.

En az 2 kamu çalışanının okuduğu başvuruların doğru analiz edilerek karar vericilere yol gösterilmesi amacıyla 2023 yılında toplam 238 bülten, rapor ve yayın hazırlandı.

Görme, işitme ve konuşma engellilere yönelik 2022 yılında hayata geçirilen “Engelsiz CİMER” uygulaması kapsamında CİMER’e 2 bin 840 kişi başvuruda bulundu.

CİMER’e 2023 yılında başvuran vatandaşların yüzde 47,3’ü üniversite mezunu, yüzde 32,4’ü ise lise mezunu oldu.

CİMER’e yapılan başvuruların doğruluğunun ve vatandaşların güvenliğinin artırılması amacıyla başvuru aşamasında “çift faktörlü doğrulama” zorunlu hale getirildi.

yedisuhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Yenimahalle Escort
Kavakpınar Escort
Soğanlı Escort
Kocatepe Escort
Mareşal Fevzi Çakmak Escort
Kurtköy Escort
Yazlık Escort
Muratbey Escort
Çatma Mescit Escort
Mevlanakapı Escort
Yenidoğan Escort
İnönü Escort
Battalgazi Escort
Alemdar Escort
Yunus Emre Escort
Güzelyurt Escort
Yavuz Selim Escort
Fatih Escort
Emin Sinan Escort
Gülensu Escort
Nurtepe Escort
Ferhatpaşa Escort
Eskişehir Escort
Molla Fenari Escort
İnceğiz Escort
Riva Escort
Yakacık Çarşı Escort
Gazi Escort
Çukur Escort
Ekşioğlu Escort
Boğazköy Escort
Kurfallı Escort
Havaalanı Escort
Fevzi Çakmak Escort
Şehsuvar Bey Escort
Karadolap Escort
Tuna Escort
Kirazlıtepe Escort
Atatürk Escort
Kaptanpaşa Escort
Salacak Escort
Tarabya Escort
Battalgazi Escort
Balaban Escort